פריט 111:
עמלת בית המכירות: 20%
מע"מ: על העמלה בלבד
Add to Favorites
גידים ושערות לכיסוי פרשיות התפילין של הרבי האור פני משה רבינו משה מפשווערסק. סגולה ושמירה נפלאה.
שערות לכיסוי התפילין של בעל האור פני משה, עטופות בניר כסף מיוחד, שנשמרו בחרדת קודש באוצרו של סופר הסת"ם החסידי הנודע רבי ישראל חיים הס. תפילין של יד כשיטת רש"י.
לא נבדקה הכשרות כיום.
ארבע פרשיות התפילין מגולגלות מהסוף להתחלה ומכוסות בשערות בהמה טהורה. לרוב, המנהג להשתמש בזנב עגל. לאחר מכן, נעטפים בקלף נוסף ומעליהם שוב בשערות לרוחב הפרשיות.
רבי ישראל חיים האס [ראה להלן] היה האיש שנבחר ע"י צדיקי הדור לבדוק ולתקן פרשיות תפילין שהיו אצלם בירושה מגדולי הדורות רועי החסידות שבדורות הראשונים. הוא היה ה'בר סמכא לזיהוי כתבי הצדיקים סופרי המלך של רועי החסידות.
ביומן הסופרות האישי של רבי ישראל חיים, שנמצא בבית המכירות, נכתבו בכתב יד מסודר ולפי סדר כרונולוגי, פרשיות התפילין, מגילות אסתר שכתב וספרי התורה. כמו כן מתאר במילים ספורות חלק ניכר מהפרשיות המיוחסות שבאו לפתחו בהם טיפל ללא תמורה. הוא היה מבקש מגדולי ישראל שהתעקשו לשלם לו עבור מלאכת הקודש, את שיירי הגידים שעטפו את הפרשיות וחלקי הקלף שכיסו את הפרשיות לפני הכנסתן לבתי התפילין.
ביומנו, כותב על פרשיות תפילין שקיבל מהרבי מבאיאן, אותן כתב האור פני משה, או תפילין שקיבל מהרבי ממאנסי בכתיבת ידו של רבי זושא מהאניפאלי, תפילין שקיבל מהרבי ממכנובקה, מכתיבת יד רבי צבי סופר סופרו של הבעל שם טוב.
בקופסה קטנה, שמר רבי ישראל חיים מכל משמר את אוצרות סגולת מלכים אלו, פריט זה ופריטים קמאיים אחרים, כשעל כל שקית או קופסת פלסטיק רשם בדיוק את תכולתה הנדירה. בגידי תפילין של הרה"ק מאפטא מכתיבת הרה"ק האור פני משה, כתב ברטט גם את תאריך ההתעסקות עמהן.
ביומנו כותב הרב האס על תפילין מכתיבת הרבי האור פני משה מפשווערסק, שהגיעו אליו לבדיקה מאת הוד כבוד קדושת הרבי מבאיאן שליט"א, כאשר הרבי מבקשו אישית לתקנן ולטפל בהן.
רבי משה הלוי מפשוורסק (מכונה גם רבי משה סופר סת"ם מפשוורסק; [ת"פ–תקס"ו 1720-1806] צדיק ואדמו"ר חסידי בדור הרביעי בתנועת החסידות, סופר הסת"ם של כל גדולי החסידות בדורו אשר רכשו אצלו תפילין בשבילם. ביניהם נמנו רבו הרה"ק רבי אלימלך מליז'ענסק, רבי ברוך ממז'יבוז', רבי מרדכי מנשכיז, החוזה מלובלין, רבי דוד מללוב, רבי אורי מסטרליסק, ורבי יצחק אייזיק מזידיטשוב. מקובל שרבי משה אלשיך היה מתגלה אליו. בניו של הרה"ק רבי זושא מאניפולי כותבים עליו בלשון הזה: לאסהודי באנו מה ששמענו מפה קדוש אדוננו אבינו הצדיק מו' נשמתו עדן בזה הלשון, בהיותי נע ונד נתארחתי בק"ק פשעווארסק,ולא הוטב בעני האכסניא להתאכסן,בא נער קטן ואמר לי אם להתאכסן מר רוצה,בוא עמי והוליך אותי אצל הרב הזקן זה שקנה חכמה, מוהר"ר משה סופר נ"ע דק"ק הנ"ל, וראיתי בהיותו לומד היה דמות דיקנו עומד לפני כדמות מלאך ד' צבאות,"ובהיותו כותב הקדוש היו להב יוצא מאותיותיו הקדושים" כ"ז שמענו מפיו הקדוש
מחבר ספר "אור פני משה".
סופר הסת"ם של כל גדולי ישראל:
הרב החסיד רבי ישראל חיים האס, האי ספרא רבא מחשובי חסידי ויזניץ, ותיק וחסיד, ירא ושלם, בר אוריין ומתנהג בחסידות
נולד לאביו הגה"ח המופלג ר' דוד אריה (לייבוש) ז"ל, איש מורם מעם, תלמיד-חכם מופלג ובקי עצום בכל חדרי תורה ובתורת החסידות שהסתופף אצל הרה"ק רבי חיים מאטיניא זיע"א, אליו היה קשור מבית אביו הרה"ח ר' יהודא ז"ל שהיה מחשובי חסידי אטיניא. כמו כן נסע מספר פעמים אל הסב"ק בעל "אהבת ישראל" זיע"א. בבחרותו, למד ר' לייבוש בויז'ניצא אצל מרן ה"דמשק אליעזר" זיע"א, ובלובלין בישיבתו של הגה"צ רבי מאיר שפירא זיע"א.
לאחר שלמד ר' ישראל חיים מספר שנים בכולל מתוך יגיעה רבה, למד לפרנסתו את מלאכת הקודש של סופרות, ושמו יצא לתהילה בתפוצות תבל כסופר מומחה מאוד, אשר יראתו קודמת לחכמתו. מוניטין יצאו למומחיותו הנדירה, ומכל קצווי תבל פנו אליו לשאול בעצתו ולשמוע את חוות-דעתו בענייני סופרות.
הוא היה ניגש תמיד למלאכת הקודש בדחילו ורחימו. אף בתקופה האחרונה לחייו, לאחר עשרות שנות כתיבה, ניגש כל פעם לכתוב כאילו הוא סופר מתחיל, בזהירות, בקבלת עול ובכובד ראש, חגור בגארטיל וחבוש על ראשו בשני כיסויים. לא ייפלא איפוא שכל גדולי ישראל הידרו לרכוש את הפרשיות לתפילין רק אצל ר' ישראל חיים. ביניהם אדמור"י וויזניץ לדורותיהם, האדמו"רים מבוהוש, סקולען, לובלין, נאראל, באיאן, מערלוי, ופוסקי הדור מרן השבט הלוי ורבי משה שטרנבוך ועוד גדולים וטובים ששאלו לדעתו בענייני סופרות.
לפני שנים, כאשר ביקש בעל "שבט הלוי" לפתוח בית-הוראה מיוחד לענייני סופרות, הפציר בר' ישראל חיים מאוד שיישב שם בקביעות להורות הוראה, אך ר' ישראל חיים לא אבה בכך, כי ירא מליטול עליו תפקיד רב אחריות כזה.
הוא נחשב כבר-סמכא גדול, היודע לזהות בספרי תורה ובפרשיות ישנות מי הם הסופרים שכתבום. כתב שהיה מקובל עליו שנכתב ע"י הסופר הרה"ק רבי משה מפשעווארסק זיע"א, או ע"י צדיקים וסופרים אחרים מדורות קודמים, היה מובא לפניו, והוא, לאחר הביטו על סוג הכתב וצורת האותיות, היה קובע מי הסופר שכתבו. יהודים שהתעסקו במכירת וקניית כתבי-קודש ישנים, סמכו אך ורק על חתימתו של ר' ישראל חיים המאשר ע"י מי נכתבו הפרשיות. כמו כן יהודים שברשותם ספרי תורה ותפילין יקרים שבאו בירושה מצדיקים מדורות קודמים, היו נותנים אותם לבודקם אך ורק אצל ר' ישראל חיים, אשר ידוע היה כמי שניגש למלאכה זו באימה וביראה.
ר' ישראל חיים ציוה לצאצאיו, שלא יכתבו כל תוארים על מצבתו, רק זאת – שבעבודת הסופרות השתדל לכתוב כל אות כנתינתה מסיני!
מקור: עיזבון רבי ישראל חיים הס.
שתף את הלוט: