English

פריט 201:

ברכה נשגבה לזרע של קיימא ולישועה בעצם כתב יד קדשו של המקובל האלוקי רבי יצחק אלפייה 'היחיאלי' יוזם 'תענית הדיבור' כהקדשה על גבי ספרו

מחיר פתיחה: $300

הערכת מחיר: $200 - $1,500

המכירה תחל בעוד __ ימים ו __ שעות

עמלת בית המכירות: 22%

מע"מ: על העמלה בלבד

Add to Favorites

Contact Us

'ובלי נדר וכבוד תורתו לחלק הבא אחריהם ד' יפקדהו בבנים זרע של קיימא וימלא כל משאלות לבו לטובה לכבוד יתברך שמו ובימיו ובימינו תושע יאודה וישראל ישכון לבטח והיה מעשה הצדקה שלום' 

ברכה נדירה בעצם כתב ידו לטוהר של המקובל האלוקי הנשגב בדורו רבי יצחק אלפייה, 'מבין ל"ו הצדיקים הנסתרים שבדור' כהגדרת מרן המקובל הראשון לציון רבי מרדכי אליהו, אותה העניק כהקדשה לספרו המקיף 'יאיר נתיב' הבולל תורת נגלה עם תורת הנסתר וקבלה, ייחודים ורזי דרזין, לאחד מיקירי ירושלים שסייע בעד הגה"ק להדפיס את ספרו ולהפיצו ומברכו כי לחלק הבא יזכה בזש"ק ובישועה גדולה [מצורף דף השער המקורי של הספר].

6 שורות בעצם כתב ידו הק' של המקובל הגה"ק רבי יצחק אלפייה ולאחריהן חתימת ידו 'נאם הצב"י יצחק ברהריי"ח אלפייה הי"ו ס"ט'

[1] דף ניר. 12X10 ס"מ. סימני קיפול. דף יבש. מצב טוב-טוב מאוד.

המקובל האלוקי הגאון הקדוש רבינו יצחק אלפייה נולד בערך שנת ה'תרל"ח [1878] בחלב שבסוריה, לרב המקובל רבי יעקב חיים ישראל ומגיל צעיר גדל בבית זקנו המקובל הצדיק רבי יצחק ישעיה אלפייה. בצעירותו עלה לישראל עם משפחת אביו וסבו, השתכנו בעיר העתיקה בירושלים, שם החל ללמוד בישיבת המקובלים בית אל ונעשה לאחד מגדולי המקובלים בירושלים.

לפרנסתו שימש כשוחט והיה נקרא 'השוחט המקובל', ממנה התפרנס כל ימי חייו. תקופה קצרה כיהן כחבר בית הדיו בירושלים ולאחר מכן הקים יחד עם רבנים נוספים את חברת "אור חדש וצמח צדיק" בבית הכנסת של בית החולים משגב לדך. מטרות החברה הייתה עריכת לימוד תורה משותף לאנשים מכל שכבות האוכלוסייה. רעיון דומה ומקביל שקדם לרעיון העולמי הכביר של לימוד 'הדף היומי'.

בשנת תרע"א, התגורר בראשון לציון, שם ייסד את חברת "עולי רגלים" שמנתה כ-50 חברים שהיו עולים מדי חג לירושלים, כדי לקיים ולחדש את מצוות עלייה לרגל. לאחר מכן שב לגור בעתיר העתיקה בירושלים.

בשנת תרצ"ו, החל בהפצת ספר לימוד "יאיר נתיב" שתיקן, הכולל סדר לימוד המשלב את רוב ספרי היסוד ביהדות. בהמשך איגד תלמידי חכמים שעסקו בקבלה בישיבת בית אל, ודאג למשכורתם מתרומות שאסף.

בכיבוש הרובע היהודי בתש"ח, בידי הלגיון הירדני, אבדו כל כתביו המרובים בהלכה ובקבלה ולא נותרו כי אם חיבוריו שנדפסו. 

סיפור נורא שהתפרסם עליו מתקופת השואה האיומה: בימי המתח והחרדה בארץ ישראל מקרבתו המסוכנת והמאיימת של הצבא הנאצי בראשות הגנרל רומל לישראל, חלם רבי יצחק אלפייה חלום מסעיר ונורא. ובחלומו, הצדיק רבינו אביר יעקב אבחצירא מתפלא עליו מדוע אינו מגיע לקברו שבדמנהור אשר מחולל בידי פורעים ערביים.

רבי יצחק עשה מאמצים עילאיים לבוא לקברו של האביר יעקב, דבר שכרוך היה באישורים צבאיים ובנסיעה מפרכת ברכבת צבאית. בקבר הצדיק ערך תיקונים ותפילות, ייחודים ותענית דיבור עד שהגיעה הישועה והתקבלה הידיעה כי צבאו של רומל הובס בידי הבריטים. 

בתקופת מלחמת העולם השנייה נסע למצרים ברכבת צבאית לאחר שקיבל אישור מהמושל הצבאי, להתפלל על קברו של הרב יעקב אבוחצירא עם מספר יהודים מהקהילה היהודית במצרים, בעקבות חלום שחלם.

רבינו נודע בפעילותו למען קיום תעניות הדיבור והדגשת עדיפותן על תעניות צום, ויזם ימי תעניות דיבור ציבוריים המלוות בלימוד תורה ועד ימינו נחשב 'אבי ימי תעניות הדיבור'.

הרב מרדכי אליהו היה אומר על רבי יצחק אלפִייה, שהוא אחד מל"ו צדיקים (עדות בנו הרב שמואל אליהו)