פריט 144:
עמלת בית המכירות: 23%
מע"מ: על העמלה בלבד
Add to Favorites
היסטורי! פסק הלכה לגבי מקום קבורת הרה"ק רבי אהרן מבעלזא בירושלים ולא בטבריה והמסתעף, בעצם כתב יד הפוסק האדיר רבי פינחס עפשטיין ראב"ד ירושלים.
רקע: בשלהי שנת תשי"ז, הוכתה היהדות הנאמנה בפטירתו של צדיקא קדישא מופת הדור הרה"ק רבי אהרון מבעלזא. בגלל שלא כתב או אמר לפני פטירתו איה מקום מנוחתו אותו איווה לשכון, סברו רבים וטובים כי הוא יטמן בבית הקברות העתיק והמיוחס בעיר הק' טבריה, שמה קבר את אחיו הגה"ק מבילגורייא, שנים אחדות קודם לכן. הרב מטשעבין נשאל על כך והכריע לקברו בהר המנוחות בירושלים עיר הק'.
באיגרת שלפנינו, שנכתבה מיד בתום י"א חודשים אחר פטירת הרבי מבעלזא, נחשף, כי הגאון האדיר רבי פינחס עפשטיין ראב"ד העדה החרדית ומגדולי פוסקי ירושלים, היה אף הוא בסוד הכרעת העניין הטמיר והנשגב, מקום מנוחתו ארונו של צדיק הדור.
פסק ההלכה הארוך, נכתב כמענה לשאלת הרב מאיר שצרנסקי, מייסד בית יעקב בישוב החדש ומנהל חברא קדישא בתל אביב, אשר ביקשו להכריע אודות העברת נפטרים מעיר לעיר, ומערים שונות לערי הקודש דוגמת טבריה, והעלאת נפטרים מכל רחבי ארץ ישראל לירושלים, וכן להיפך, הוצאתם מירושלים, ע"פ צוואה או למען כבוד הנפטר ובניו.
הגר"פ עפשטיין מאריך בזה ומעלה צדדים שונים. בין השיטין מגלה וחושף: וגם על האדמו"ר מבעלז זצ"ל סברו הרבה להעלותו לטבריה, אך אחרי שאלת הרבנים ואצלי והכרעת הרב מטשעבין שליט"א קברו אותו כאן, כן להרב ר' יוסף גרשון הורביץ ז"ל….
[חסר הסיום והחתימה]
[1] ניר מכתבים רשמי. 20×28 ס"מ. כתוב כולו בכתב ידו. כתמים וסימני קיפול. קרעים קלים.
שתף את הלוט: