פריט 57:
עמלת בית המכירות: 23%
מע"מ: על העמלה בלבד
Add to Favorites
סידור דרך החיים. ווארשא, תקצ"ד [1834]. עותק מקודש ביותר! של הרב הקדוש הצדיק עושה פלאות רבי יחיאל מאיר מגאסטינין 'בעל התהילים' 'דער גוטער יוד' מגדולי הצדיקים בפולין, הוא וצאצאיו אחריו.
בסידור זה השתמש הצדיק הקדוש מגאסטינין בעבודתו הנודעת לשם ולתהילה, אותה העריצו והשגיבו צדיקי עליונים, ורבו השרף מקאצק קרא עליו שהוא מל"ו הצדיקים שבדור. הרה"ק השפת אמת מגור אמר כי בכל עת בה אומר בתפילה את התיבות 'ושים חלקנו עמהם' מכוון הוא לצדיק מגאסטינין.
סימני שימוש רבים ניכרים בכל אורך דפי הסידור, בו השתמש בכל ימות השנה. בולטים במיוחד כתמי יין בקידוש לליל שבת וביומו, סימני ארבע כוסות ליל הסדר, דמעות ששפך הצדיק הקדוש בעבודתו הנשגבה במיוחד בתפילות שמונה עשרה המלאות בסימני משמוש הידיים, בתפילת נעילה בסדר כפרות ועוד. כן קיימים כמה דפים שהוספו בכתב יד!
בדף השער רישום בעלות 'הרב הצדיק ר' יחיאל מאיר מגאסטינין' וכן 'הרב הצדיק ר' יחיאל מאיר'. על העותק חתימות רבות וחותמת בנו הק' ממשיך דרכו של הרה"ק מגאסטינין רבי ישראל משה מפראשקוב 'משה בן מורה מורינו יחיאל מאיר' כמה פעמים. כמו כן רישומי בעלות שונים, יתכן כקוויטלאך ובהם התיבות 'פיעטרקובסקי' 'פראנקענטאל'.
הרה"ק רבי יחיאל מאיר מגוסטינין [תקע"ו-תרמ"ח, -1816-1888] נערץ ונשגב בכינויו 'בעל התהילים' 'הגוטער יוד מגוסטינין' מצדיקי הדור בפולין לאחר פטירת רבו השרף מקוצק והיה מהיחידים שהורשו להיכנס להרה"ק מקאצק בימי הסגירה. כמו כן היה תלמידם של הרה"ק החידושי הרי"מ מגור, הרה"ק רבי אברהם מטשכנוב והרה"ק רבי יעקב אריה מראדזימין.
ידועות הן הנהגותיו בקודש להרבות בצדקה ובאמירת תהילים בכל עת מצוא אשר לה ייחס סגולות ועניינים נשגבים ביותר. כן ידועה מידת מצוות הכנסת אורחים שהידר בה עד לקצה האחרון. חתימותיו מתנוססות בחשובי הכרוזים והפולמוסים בחיי יהדות פולין בדור ההוא והיה אחד מצדיקי ומנהיגי הדור.
בנו הרה"ק רבי ישראל משה ליפשיץ מפראשקוב, המשיך את דרכו של אביו, תלמיד חכם וצדיק. רוב חסידי אביו נהו אחריו לחצרו שהתנוססו כשלושים שנה. נפטר בשנת תרע"ח.
ב-שיב. כולל דף השער, חסר דף לאחריו. קרע עם חוסר קל בתחתית הטקסט בדף קעז. כן קרע בדף [קיב 2] שדרה מפורקת מעט. כריכה מקורית בלויה. מצב בינוני.
שתף את הלוט: