פריט 94:
עמלת בית המכירות: 23%
מע"מ: על העמלה בלבד
Add to Favorites
ועשית בגדי קודש לאהרן לכבוד ולתפארת! קיטל לבן שהורכב ונתפר משיירי בגדי כהן לקל עליון מרן רבי אהרן קדישא מבעלזא, שעמהם עבד עבודתו הטמירה.
קיטל לבן, שנתפר ושולב עם שיירי בד קודש מהוועסטיל של מרן הרה"ק מבעלזא, כולל סימני הפסים האופייניים והמיוחדים שהיו בוועסטיל, עליו נתפרה עטרת כסף נאה המשולבת בפיסות מעטרת קודשו של מרן זי"ע, ועל מקטורנו שיירי הפעלץ 'פרוות חורף' שהייתה לבושה על גבי גופו הקדוש להחם ולהבדיל מצינה וממטר.
בתוך האבנט 'גארטיל' שולבו פיסות שיירי בד ממכנסי הרה"ק רבי אהרן מבעלזא.
שיירי פעלץ אלו, הגיעו משולחנו הגבוה של הרה"ק רבי איציקל מפשעווארסק שקיבלם מירושת הרה"ק מבעלזא ושמרם אצלו תמיד לסגולה ולשמירה.
בגדי הקודש, הגיעו מאת נאמנו החסיד רבי משה טוביה גרינצייג, מהמשמשים בקודש אצל מרן מבעלזא. מצורף אישור.
חשיבות ומעלת בגדי קודש שעמם הלכו צדיקי הדורות, היא אך למותר. חסידים ואנשי מעשה ביקשו והידרו אחר בגדים שהתהלכו בהם צדיקי עליון, בפרט בקרב תלמידי הבעל שם טוב הקדוש וההולכים לאורו.
היו צדיקים שהביאו בעצמם מבגדיהם הישנים, לתלמידיהם אחריהם, באורח בולט ובהדגשה.
גם הרב הקדוש קודש הקדשים מבעלזא, היה טורח להביא לכל אחד ממשמשיו, מבגדי הקודש שהלך עמהם, קאפוטה, בעקיטשע, קאפטן או כל בגד אחר, והיה לו עבודה טמירה ונעלמה בזה.
כבר בגמרא ובראשונים, מצינו על חשיבות בגד צדיקים. ומקורות לכך החל מהגמ' במו"ק 'בגדי כהונה מכפרים' וכן כיוצא בזה במדרש שיר השירים רבה: בית מדרשו של רבי אליעזר היה עשוי כמין ריס ואבן אחת היתה שם והיתה מיוחדת לו לישיבה. פעם אחת נכנס רבי יהושע התחיל נושק אותה האבן ואמר האבן הזאת דומה להר סיני וזה שישב עליה דומה לארון הברית.
קיטל נאה לבן עם כפתורים. עם אבנט ועם עטרת כסף. משולב בתפירות מחלקי בגדי הרה"ק מבעלזא ושייריהם. מצב טוב מאוד.
שתף את הלוט: