סידור רבי יעקב עמדין – אלטונא תק"ה-תק"ח – כל שלשת כרכי הסידור של המהדורה הראשונה שנדפסו בבית הדפוס שבבית המחבר – עותקים נאים בכריכות עור נאות – הכרך השלישי בכריכת עור מקורית
כרך א – "… בית אל… עמודי שמים". אלטונא, תק"ה-תק"ז. תפלות, הלכות, מנהגים, דרושים וביאורים לימי חול ושבת. [1], תיח דף. 17 ס"מ. מצב טוב. כתמי רטיבות בחלק מהדפים. סימני עש במספר דפים. מעט בלאי. דף השער מודבק על גבי נייר משמר.
כרך ב- "… עיר האלהים… שערי שמים". תק"ז. תפלות והלכות על פי סדר חודשי ומועדי השנה. קנט דף. 17 ס"מ. כתמי רטיבות. הדף האחרון עבר שיקום מקצועי. רוב הדף האחרון הינו מקורי.
כרך ג – "… מגדל עז… ברכות שמים". תק"ח. הלכות והנהגות מלידה ועד זקנה ושיבה. שיד דף. (יש עותקים מעטים שנדפסו בהם שצה דף המסתיימים באמצע עניין. אך רוב העותקים הם כמו העותק שלפנינו, שנכרכו בהם רק שיד דף). 16 ס"מ. כריכת עור מקורית, משוקמת. כתמים.
כריכות העור החדשות שבשני הכרכים הראשונים הם כדוגמת הכריכה המקורית של הכרך השלישי.
גדולי ישראל הפליגו בטיבם ובקדושתם של כרכי הסידורים שלפנינו. מסופר על מרן ה"חתם סופר": "אשר מנעוריו חשקה נפשו בחיבורי הגאון מהר"י יעב"ץ,
וסידור עמודי שמים היה שעשועיו" (ליקוטי חבר בן חיים). החת"ס כתב על סידורים אלו:
"דברי הגאון ז"ל המה קילורין לעינים ומרפא לנפש, ולשונו צח ונקי, ירווה צמאונו כל ההוגה בו בעתות הפנאי" (ל
יקוטי שו"ת חת"ס, לונדון תשכ"ה, הסכמות, סימן ג). במקום אחר הוא מגדיר אותו כ"גדול האחרונים" (יו"ד רס"ד). על ציטוט מספרו "מטפחת סופרים" כותב החת"ס: "תמצא שם כי
דבר גדול מאד דיבר הנביא ז"ל בענין זה הלא ישתוממו רואיו" (שו"ת חת"ס ח"ו, נט).
מרן הבעש"ט זי"ע אמר עליו: "הגם שאינו חסיד, אך הוא דבוק כל הזמן בשלש ראשונות" – בג' ספירות חב"ד (ה"חקל יצחק" מספינקא בהסכמה לעץ אבות). כמו"כ מסופר שהבעש"ט אמר לרבי אפרים אחי היעב"ץ: "אחיך היעב"ץ כל היום דבוק בעולמות העליונים". בספר "צרור החיים" מביא בשם הבעש"ט: "חמשה בנים היו לו להחכם צבי, ועל כולם אמר הבעש"ט שהופיע עליהם רוח הקודש, ואחד מהם הפליג מאד בשבחו ולא גילה מי הוא, רק החברים אמרו שכוונתו על הרב הגאון הקדוש מהר"ר יעב"ץ זצ"ל, זי"ע". האדמו"ר בעל "ישועות משה" מויזניץ כותב בהסכמתו לסידור היעב"ץ של מהדורת אשכול:
"סדור תפלה זה לא ירד משולחנם של רבוה"ק ואבוה"ק זי"ע אשר השתמשו בו בכל עת מצוא, ובמיוחד בעת עריכת הסדר הק' בליל פסח".