כתב-יד, שני כרכי כתבי יד גדולים, חידושי הלכה ואגדה ודרושים שלא נדפסו מעולם, מאת הגאון האדיר רבי טוביה יהודה טביומי (גוטנטאג) אב"ד סוכוצ'ין, מחשובי תלמידי ה"אבני נזר" וה"אמרי אמת" – סוכוצ'ין, תרע"ג-תר"ץ. לא נדפס!
שני כרכי כתבי יד, חמש מאות עמודים גדולים, בהם מובאים חידושים רבים של גאוני פולין שבדורו ובדור שלפניו, התכתבויות עמהם, וביאורים ופלפולים בדבריהם.
הכרך הראשון כמעט כולו מערכות עמוקות בחידושי גפ"ת ותשובות בהלכה, נכתב בשנת תרע"ג. בתחילתו נכתב: "התחלתי לכתוב בפנקס זה בתחילת החורף שנת תרע"ג. הי"ת יזכינו לחדש חידושים נכונים ולראות נפלאות בתורתו ולעשות חיל בעבודתו לבוא לתכלית הנרצה אליו ית"ש – הצעיר טוביה יהודא החופ"ק סאכאטשין בהרה"ג אלכסנדר צבי ז"ל".
הכרך השני נכתב בשנים תר"צ-תרצ"א, חלקו מערכות דרושים וחידושי אגדה מעניינים ומרתקים, בהם מתנגח ומתפלסף עם כתבי המשכילים מחד, והפילוסופים של אומות העולם מאידך, וחלקו מערכות עמוקות וארוכות של חידושי הלכה, בהם התכתבויות עמוקות וארוכות בעומקי התר עגונה עם הגאון בעל ה"חלקת יואב" אותו העריץ ביותר ומכנה אותו
"גאון דורינו בעל חלקת יואב שליט"א".
בכרכים שלפנינו הוא מפלפל כמה פעמים בדברי רבו המובהק ה"אבני נזר". להלן ציטוט לדוגמא: "…
וראיתי בספר הנדפס זה זמן לא כביר… תשובה מכ"ק אדמו"ר רשכבה"ג מסאכאטשוב זצלל"ה זי"ע… אמנם מי אנכי הקטן והצעיר קטן בקטני תלמידיו לדון אחרי דבריו הקדושים, אך תורה היא וללמוד אני צריך וחלילה לי מלסתור דבריו הק', אך לפלפל ולהבין… " (כרך ב, דף מט/1).
באחד הכרכים הוא מביא קושיא ששמע מידידו הגרמ"ד פלוצקי בעל ה"כלי חמדה":
"בהיותי בוורשה באספת מועצת גדולי התורה הראה לי ידידי הרב הגאבד"ק אסטרוב בעהמ"ס כלי חמדה דברי הש"ס… והחמיר הרב הנ"ל בקושי' זו עד מאד. ובבואי לביתי עיינתי בזה וראיתי כי באמת יוקשה גם לפי המסקנא… " (שם, עב/1).
בכתביו הוא מזכיר כמה פעמים את חידושי "הגאון המנוח מבענדין", ומפלפל בחידושי הגה"ק מהר"א מטשעכנוב, ודן הרבה בחידושי ה"אגודת אזוב" – אביו של ה"אבני נזר", ובחידושי "הגאון העילוי הנודע בספרו אתוון דאורייתא", ועוד ועוד.
הכרך הראשון משנת תרע"ג: 141 דף. 280 עמודים כתובים. 34 ס"מ. מצב טוב-בינוני.
הכרך השני משנת תר"ץ: 110 דף. 220 עמודים. 33 ס"מ. מצב טוב-בינוני.